Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

Fundació Joan Maragall-Cruïlla
Any de publicació: 2016
ISBN: 978-84-661-4201-4

Eva, Rut, Judit, Ester, Sara, Raquel, Maria la mare de Jesús, Maria de Betània, Maria Magdalena... Tots aquests noms ens remeten a relats bíblics, tan sovint obviats o desconeguts, que conformen el nostre llegat cultural. Més enllà del marc estrictament religiós, la Bíblia ens presenta els relats d'unes figures femenines que, a través de les seves paraules i sobretot de les seves accions (a vegades discretes, a vegades heroiques), contribueixen de manera decisiva a configurar el nostre imaginari cultural. Aquest volum, coordinat per Armand Puig i Tàrrech, ressegueix i contextualitza aquests relats, tant de l'Antic com del Nou Testament, des dels capítols del llibre del Gènesi fins a la presència de les dones en la vida de Jesús.

Armand PUIG i TÀRRECH (La Selva del Camp 1953)  és doctor en Sagrada Escriptura. Ha exercit la docència, entre d’altres, a la Facultat de Teologia de Catalunya, a l’Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós i a l’Institut Catòlic de Tolosa de Llenguadoc. Entre les darreres responsabilitats acadèmiques que ha tingut destaquen haver estat Degà President de la Facultat de Teologia de Catalunya i de la Facultat Antoni Gaudí d’Història de l’Església, Arqueologia i Arts Cristianes; membre de la junta de l’Associació Bíblica de Catalunya i editor de Scripta Biblica; membre de la Permanent de les Reunions de Biblistes Ortodoxos i No Ortodoxos de la SNTS, i patró de la Fundació Joan Maragall.

A banda de ser l’editor dels volums de Claus de lectura de la Bíblia, publicats en aquesta col·lecció, Armand Puig i Tàrrec és l’autor d’una extensa bibliografia. Dels seus darrers llibres cal destacar Jesús. Un perfil biogràfic (2004), La Sagrada Família segons Gaudí. Comprendre un símbol (2010) o De l’Últim Sopar a la litúrgia cristiana antiga (2013).

Actualment és rector de l’Ateneu Universitari Sant Pacià.