30 de Març de 2022

Fundació Joan Maragall, Sinclètica Escola Monàstica

Nombre màxim d'assistents: 10

Amb aquest cicle de conferències, la Fundació Joan Maragall i l’Escola Monàstica Sinclètica volen oferir una reflexió entorn de la idea d’una teologia atenta a les persones que viuen l’exclusió social, aquelles i aquells que el Papa Francesc anomena ‘els descartats’. Es vol, així, en un moment de crisi com el que vivim, aprofundir teològicament en les qüestions fonamentals de l’existència humana a partir de l’escolta dels pobres i la lectura dels Evangelis, ajudats per tres dels documents papals més significatius: Evangelii Gaudium, Laudato Si i Fratelli Tutti.

El cicle anirà a càrrec de Teresa Forcades, monja benedictina, metgessa i teòloga, actual directora de l’Escola Monàstica Sinclètica del Monestir de Sant Benet de Montserrat.

Dimecres 30 març de 2022, 18.30h
La Trinitat, la Cristologia i la Mariologia dels pobres (Mt 11,27)

«Tot m’ha estat donat pel meu Pare, i ningú no coneix el Fill, sinó el Pare, i ningú no coneix el Pare, sinó el Fill, i aquell a qui el Fill el vulgui revelar».

La segona conferència ens convidarà a assistir a l’escola dels pobres: escoltarem (àudio/video) o llegirem testimonis de fe de persones en exclusió social i mirarem d’analitzar-los teològicament per tal d’aprendre alguna cosa de les que el Fill els revela.

Dimecres 6 abril de 2022, 18:30h
L’Eclesiologia, la Soteriologia i la Sacramentalitat dels pobres (Mt 11,28-30)

«Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us alleujaré. Preneu el meu jou damunt vostre i feu-vos deixebles meus, que sóc benigne i humil de cor, i les vostres ànimes trobaran repòs, perquè el meu jou és suau i la meva càrrega, lleugera».

En la tercera i última conferència seguirem assistint a l’escola dels pobres aprofundint en els seus testimonis i ens preguntarem: I jo, em sento salvada per Jesús? De què? Com?

Curs Presencial (Sessió introductòria + 3 conferències)
Gratuït, prèvia inscripció
Lloc: Auditori de la Fundació Joan Maragall (València 244 1r – Barcelona)
Hora: De 18:30h a 20h