16 de Novembre de 2022

Música i espiritualitat formen un binomi difícil de destriar. No és gens estrany perquè la música, amb la seva intangibilitat material, és l’art més espiritual de tots, és el que ens toca en el més profund i el que ens obre la porta a la transcendència.

La història ens diu que sempre ha estat així. Ara, però, en uns moments en què vivim envoltats de tota mena d’incerteses en un món convuls, quan l’humanisme que bevia dels clàssics està en crisi i la secularització de la societat relega la religió, es fa més necessari encara el paper enriquidor de la nostra dimensió emocional i espiritual que té la música.

És per això que val la pena conèixer de quina manera es produeix la relació entre la música i l’espiritualitat, entendre que l’art de compondre i de dirigir va molt més enllà de la plasmació estètica, i saber com apropar-nos a l’espiritualitat de la música sacra i a la de la contemporània, aquesta no sempre lligada a un fet religiós.

Amb aquesta finalitat la Fundació Joan Maragall i el Palau de la Música Catalana organitzen una taula rodona, amb la participació de músics i compositors de diferents generacions —Mireia Barrera, Joan Magrané, Jordi Savall i Bernat Vivancos—  per oferir al seus respectius públics un diàleg obert sobre l’experiència de fe i el fet creador.

Dia: dimecres 16 de novembre de 2022
Lloc: Sala Petit Palau (Palau de la Música Catalana)
Hora: de 19h a 20:30h
Imprescindible inscripció prèvia: Formulari inscripció