17 de Juny de 2021

L’”ARRELAMENT” DE SIMONE WEIL: UN REPTE POLÍTIC I SOCIAL EN TEMPS D’INCERTESA

A càrrec de Teresa FORCADES

Seguint amb l’objectiu de donar l’oportunitat d’aprofundir ens grans obres del nostre temps, des del punt de vista del diàleg fe i cultura que li és propi, la Fundació Joan Maragall us proposa el segon Taller de lectura d’aquest curs, que anirà a càrrec de Teresa FORCADES, metgessa, teòloga i monja del Monestir de Sant Benet de Montserra.

Teresa Forcades dirigirà la lectura del llibre, L’arrelament, el darrer que va escriure Simone Weil, en plena II Guerra Mundial, mentre es trobava malalta i exiliada a Londres. Per què va afirmar Albert Camus que Europa no tindria futur a no ser que tingués en compte l’anàlisi i les propostes que fa Simone Weil en aquest llibre?

Dijous 17 de juny de 2021
Aquesta concepció és la d’una submissió incondicional, total, però acordada únicament a la legitimitat, sense cap mirament pel poder ni per les possibilitats de fortuna o malaurança, de recompensa i de càstig