17 de Desembre de 2019

Nombre màxim d'assistents: 15

Donatiu general: 120 €
Donatiu menors de 35 anys: 90 €

EL BLAQUERNA I EL LLIBRE D’AMIC E AMAT DE RAMON LLULL: INVITACIÓ A UNA AVENTURA ESPIRITUAL TRANSFORMADORA

A càrrec d’Albert SOLER

Amb aquest taller -limitat a 15 assistents- volem donar l’oportunitat d’aprofundir en grans obres, des del punt de vista del diàleg fe i cultura, propi de la Fundació.

El Romanç d’Evast e Blaquerna és una novel·la desmesuradament exagerada: explica la història d’un noi que es converteix en el motor d’una renovació universal (ni més ni menys!). I, tanmateix, Ramon Llull no era un babau somniatruites: se sabia limitat però alhora amb una creativitat desbordant que atribuïa a una gràcia divina; coneixia molt bé el món en què vivia; no va deixar mai de confrontar-se amb la realitat, no es va cansar mai d’adaptar els seus procediments i les seves estratègies a les realitats que l’anaven interpel·lant. El que Llull pretenia amb el Blaquerna ―i amb el Llibre d’amic e amat, que en forma part― és convidar el lector a emprendre una aventura espiritual com la del protagonista de l’obra. Aquest taller proposa una lectura meditativa de les dues obres; una lectura atenta, pausada i recurrent dels textos, amb la voluntat de deixar-se’n interpel·lar.

Dimarts 17 de desembre de 2019
Blaquerna, Llibre II (1): l’abadessa Natana, la dona realitzada. Llibre d’amic e amat (2)

Dimarts 21 de gener de 2020
Blaquerna, Llibre II (2): l’ermità Blaquerna, un camí iniciàtic. Llibre d’amic e amat (3)