14 de Febrer de 2019

LA COMÈDIA DE DANTE: UN MISSATGE PER A TOTA LA HUMANITAT

A càrrec de Rossend ARQUÉS

Sempre intentant cercar nous formats, des de la Fundació Joan Maragall organitzem un nou model d’activitat, anomenat “Taller de lectures”. Amb aquest taller –limitat a 15 assistents–  volem donar l’oportunitat d’aprofundir en grans obres, sempre des del punt de vista del diàleg fe i cultura.

Dante Alighieri (Florència 1265 – Ràvena 1321) és un dels poetes cabdals de la literatura universal. Autor de la Vida nova, una obra que barreja poesia i prosa, i de diversos tractats respectivament de filosofia (Convivio), lingüística (De Vulgari Eloquentia) i teoria política (Monarchia), a més de molts altres obres poètiques, va dedicar gran part de la seva vida a escriure la seva obra mestra la Comèdia, que és també un referent literari universal per la capacitat permanent de parlar a tota la humanitat. El seminari pretén ser un diàleg amb els participants entorn a alguns dels temes centrals de l’obra i el pensament del poeta florentí: el llenguatge poètic (el mitjà més adequat per evocar Deu),  el viatge a l’altre món, l’ordre moral del més enllà, el desig (motor de tota recerca poètica transcendent), la passió política i l’exili i finalment la llibertat (entesa com lliure arbitri) que té en l’amor el fonament i la fita última.

14 de febrer de 2019
14 de març de 2019