25 de Febrer de 2019

A càrrec d’Ignasi BOADA

Sempre intentant cercar nous formats, des de la Fundació Joan Maragall organitzem un nou model d’activitat, anomenat “Taller de lectures”. Amb aquest taller -limitat a 15 assistents-, volem donar l’oportunitat d’aprofundir en grans obres, sempre des del punt de vista del diàleg fe i cultura.

El segon que us presentem és un taller filosòfic per ajudar a la lectura de Heidegger.

És difícil de negar que Heidegger (1889-1976) és una de les referències fonamentals de la filosofia del s. XX. La teologia catòlica constitueix el punt de partida de la seva trajectòria; un punt de partida al qual, malgrat la seva evolució posterior, concedeix durant tota la seva vida una importància vertaderament crucial. El seu pas per Marburg va propiciar un diàleg de gran interès amb persones com Bultmann. Husserl i la seva fenomenologia són igualment elements determinants en la seva formació i desenvolupament filosòfic. La publicació el 1927 d’Ésser i temps va constituir un autèntic esdeveniment en el panorama del pensament europeu. No costa de comprendre que la visió de l’home resultant d’aquesta gran obra no es pot abstreure del gran drama que va suposar per a la seva generació la Primera Guerra Mundial. L’evolució de Heidegger els anys trenta en l’àmbit del compromís polític és decepcionant, però constitueix també un motiu de reflexió, tant des del punt de vista filosòfic com des del punt de vista històric. El nostre taller es proposa també prendre en consideració el treball de Heidegger dedicat a la tecnologia i el nihilisme.

Dilluns 25 de febrer de 2019, 18h
Ésser i temps
Selecció de textos

Dilluns 11 de març de 2019, 18h