Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

CRISTIANISME I MODERNITAT. PER UNA INCULTURACIÓ MODERNA DEL CRISTIANISME

Pere LLUÍS FONT

Fundació Joan Maragall i Cruïlla
Any de publicació: 2016
ISBN: 978-84-661-4028-7

Aquest llibre, resultat de la XV Aula Joan Maragall, aborda la qüestió de la comptabilitat entre el cristianisme i la modernitat, que és, sens dubte, el problema número u que aquell té plantejat a Occident en la nostra època.
L'autor reivindica la necessitat d'una aclimatació de la fe cristiana a la cultura moderna, tot preconitzant una major receptivitat mútua; la qual cosa comporta l'emergència d'un nou paradigma cristià, més sensible a les evidències culturals del nostre món.
I sosté que aquesta operació no és un joc de suma zero en què si el cristianisme hi guanya la modernitat hi perd i viceversa, sinó que tots dos no poden sinó guanyar-hi, perquè en resultarà un cristianisme més creïble i una modernitat més humana.

Pere LLUÍS FONT (Pujalt, Pallars Sobirà, 1934) és de formació universitària francesa en filosofia i en teologia. Ha estat professor d’història de la filosofia moderna i de filosofia de la religió a la Universitat Autònoma de Barcelona des de la seva fundació el 1968 i en fou el primer director del Departament de Filosofia i vicerector d’Estudis. Ha publicat treballs d’història de la filosofia moderna, d’història del pensament cristià i de filosofia de la religió. Ha codirigit la col·lecció Textos Filosòfics d’Edicions 62 i ha editat en català obres de Montaigne, de Descartes, de Pascal, de Spinoza i de Kant. És membre emèrit de l’Institut d’Estudis Catalans i membre numerari de l’Acadèmia de Bones Lletres. També és vicepresident del Patronat de la Fundació Joan Maragall i membre del Consell de Direcció de la Fundació Bernat Metge, Ha estat membre del Consell Assessor de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Ha rebut la Creu de Sant Jordi i és doctor honoris causa per la Universitat de Lleida. Darrerament ha publicat De Sibiuda a Pascal, passant per Montaigne i per Descartes (2014) i són de pròxima aparició Redescobrir Immanuel Kant i Sis assaigs de filosofia de la religió.