La Fundació Joan Maragall està regida per un Patronat que elabora el pensament de la Fundació.

Actualment està compost per:

Membres

Dr. Josep Maria Carbonell, Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna-URL 5.10.2015 Foto Pere Virgili

Barcelona, 1957

rovira-belloso
Josep M. Rovira Belloso

Barcelona, 1926

Té un Consell Assessor que es convoca un cop l’any i que està integrat per diverses persones pertanyents al món de la cultura i de l’Església catalanes, i promou diversos seminaris d’estudi sobre temes d’actualitat.

Històric

Han estat membres del nostre Patronat:

• Josep M. Ainaud de Lasarte †
  • Josep M. Esquirol Calaf
  • Jaume Fontbona Missé
  • M. del Mar Galceran
  • Jaume Lorés i Caballeria †
  • M. Pilar Núñez-Cubero
  • Ramon Pascual de Sans
  • Armand Puig i Tàrrech
  • Pilar Queralt Capdevila
  • Albert Sáez i Casas
  • Josep M. Via i Taltavull †

Reflexió interna

Un dels trets d’identitat de la Fundació Joan Maragall és la creació de pensament. Aquesta tasca es concreta en la voluntat d’anar elaborant un pensament cristià propi, que sigui creïble i significatiu dins de la nostra cultura. Quinzenalment el Patronat fa una reunió de debat cultural que implica la reflexió en àmbits diversos -des dels debats de ciència i fe fins al procés d’inculturació del cristianisme en la societat actual- i és aquest debat sostingut al llarg dels mesos i anys el que defineix la raó de ser de la Fundació Joan Maragall.

Per portar a terme l’objectiu de creació de pensament la Fundació organitza diferents activitats internes amb la voluntat de discerniment cristià i de diàleg interreligiós com són el Congrés de Qüestions de Vida Cristiana amb vocació de continuïtat i les sessions de treball amb el ponent de l’Aula Joan Maragall.

Congrés de Qüestions de Vida Cristiana

L’objectiu d’aquest fòrum de debat, impulsat per la Fundació Joan Maragall i l’Abadia de Montserrat, que vol esdevenir una realitat biennal, és construir un espai en el qual intel·lectuals i acadèmics, creients i no creients, dialoguin i reflexionin conjuntament sobre el paper que poden jugar determinats valors compartits per la tradició cristiana i per la tradició laica en la recuperació d’un projecte europeu sòlid.

Aula Joan Maragall

Amb la finalitat de difondre el pensament cristià punter i suscitar debat la Fundació invita anualment una personalitat de relleu internacional en el pensament cristià (teòleg, filòsof, científic social, assagista, escriptor…) per fer una jornada de reflexió, ja sigui expressant sintèticament el seu pensament ja elaborat, ja sigui desenvolupant una temàtica nova a la seva elecció. Així, el Patronat convida un professor de reconegut prestigi en una sessió destinada a persones relacionades directament amb el tema proposat pel ponent i que puguin dialogar amb ell. Posteriorment la reflexió del ponent queda reflectida en un llibre que es publica en la col·lecció Cristianisme i Cultura.