INTERIORITAT, MEMÒRIA I ALTERITAT. PER UNA FENOMENOLOGIA DE L’EXISTÈNCIA CRISTIANA

Gabriel AMENGUAL

Fundació Joan Maragall - Editorial Claret
Any de publicació: 2016
ISBN: 978-84-9846-518-1

Gabriel Amengual Coll és doctor en Filosofia i Teologia. Actualment és catedràtic emèrit de Filosofia Moral a la Universitat de les Illes Balears. Ha estat professor del Centre d'Estudis Teològics de Mallorca. Les seves preocupacions filosòfiques més rellevants són l'antropologia filosòfica, l'ètica i la filosofia de la religió i de la història. Ha traduït, a més, obres de Feuerbach i de Hegel.

Entre les seves publicacions destaquen Crítica de la religión y antropologia en Ludwig Feuerbach (1980), Estudios sobre la filosofía del derecho de Hegel (1989), Presencia elusiva (1996), Modernidad y crisis del sujeto (1998), La moral como derecho (2001), La religió en temps de nihilisme (2003), Antropología filosófica (2007), Ruptura de la tradición: estudios sobre Walter Benjamin y Martin Heidegger (2008) o Deseo, memoria y experiencia: itinerarios del hombre a Dios (2011).