LA PRESÈNCIA DE SANTA TERESA EN LA POESIA CATALANA

Claret
Any de publicació: 2015
ISBN: 978-84-846-772-7

Joan Requesens i Piquer és doctor en Filologia Catalana i llicenciat en Teologia. Darrerament ha publicat l'edició crítica de Càntics de Jacint Verdaguer (2014). Té en premsa articles sobre el poeta de Folgueroles, Jaume Collell o la Renaixença i un volum d'estudis sobre l'ús polític de la profecia en el Renaixement, amb l'edició d'un nou manuscrit entorn d'aquesta temàtica referida a l'àrea cultural catalana. És corresponent de la Reial Acadèmia de les Bones Lletres de Barcelona i membre de la Societat Verdaguer.

“Aquest text del professor Joan Requesens analitza de manera detallada alguns poemes escollits de diferents èpoques de la literatura catalana i, tot llegint-los entre línies, en fa una interpretació que permet descobrir l’existència de diverses perspectives de l’acostament a Teresa de Jesús al llarg del temps. La publicació d’aquest valuós estudi permet de perllongar l’atenció de santa Teresa més ennlà de l’any del Centenari” del Pròleg d’Agusti Borrell.