ESPORT I RELIGIÓ

Claret
Any de publicació: 2009
ISBN: 978-84-9846-289-0

Jordi Osúa Quintana (Barcelona, 1975) és llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport i llicenciat en Ciències Religioses. Exerceix de professor d'educació física a l'IES Joan d'Àustria de Barcelona i imparteix cursos de formació per a mestres i professors sobre salut docent i tècniques de relaxació. Professor de l'ISCREB ha publicat, juntament amb E. Andrés i J. Otón, Talleres de interioridad:una propuesta pastoral (2003), i juntament amb L. López, Educació física i convivència escolar (2004)

El fenomen esportiu s’imposa avui dia a la societat actual com un element propi de la cultura contemporània present arreu i que atrau milions de persones de tot el planeta. El protagonisme que l’esport ha assolit tant a la societat americana com a l’europea ha fet que alguns sociòlegs es referissin a ell com quelcom semblant a una religió.
La intenció d’aquest quadern és posar en diàleg l’esport, com a àmbit emergent de la cultura contemporània, i la fe cristiana, com a perspectiva d’anàlisi d’aquest fenomen.

Quadern en PDF