23 de Març de 2022

Fundació Joan Maragall, Sinclètica Escola Monàstica

Nombre màxim d'assistents: 15

Amb aquest cicle de conferències, la Fundació Joan Maragall i l’Escola Monàstica Sinclètica volen oferir una reflexió entorn de la idea d’una teologia atenta a les persones que viuen l’exclusió social, aquelles i aquells que el Papa Francesc anomena ‘els descartats’. Es vol, així, en un moment de crisi com el que vivim, aprofundir teològicament en les qüestions fonamentals de l’existència humana a partir de l’escolta dels pobres i la lectura dels Evangelis, ajudats per tres dels documents papals més significatius: Evangelii Gaudium, Laudato Si i Fratelli Tutti.

El cicle anirà a càrrec de Teresa Forcades, monja benedictina, metgessa i teòloga, actual directora de l’Escola Monàstica Sinclètica del Monestir de Sant Benet de Montserrat.

Dimecres 23 març de 2022, 18.30h
Gràcies, Pare, perquè ho has revelat als senzills (Mt 11,25-26)

En aquell temps, Jesús digué: «Us dono gràcies, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè heu amagat aquestes coses als savis i entesos, i les heu revelades als senzills. Sí, Pare, perquè així us ha plagut a vós».

En aquesta primera conferència aprofundirem l’exclusió social com a lloc teològic. Què significa passar del sensus fidei fidelium del qual parlava el Vaticà II al sensus fidei pauperum propi de la teologia de l’alliberament?

Dimecres 30 març de 2022, 18.30h
La Trinitat, la Cristologia i la Mariologia dels pobres (Mt 11,27)

«Tot m’ha estat donat pel meu Pare, i ningú no coneix el Fill, sinó el Pare, i ningú no coneix el Pare, sinó el Fill, i aquell a qui el Fill el vulgui revelar».

La segona conferència ens convidarà a assistir a l’escola dels pobres: escoltarem (àudio/video) o llegirem testimonis de fe de persones en exclusió social i mirarem d’analitzar-los teològicament per tal d’aprendre alguna cosa de les que el Fill els revela.

Dimecres 6 abril de 2022, 18:30h
L’Eclesiologia, la Soteriologia i la Sacramentalitat dels pobres (Mt 11,28-30)

«Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us alleujaré. Preneu el meu jou damunt vostre i feu-vos deixebles meus, que sóc benigne i humil de cor, i les vostres ànimes trobaran repòs, perquè el meu jou és suau i la meva càrrega, lleugera».

En la tercera i última conferència seguirem assistint a l’escola dels pobres aprofundint en els seus testimonis i ens preguntarem: I jo, em sento salvada per Jesús? De què? Com?

Curs Presencial (Sessió introductòria + 3 conferències)
Gratuït, prèvia inscripció
Lloc: Auditori de la Fundació Joan Maragall (València 244 1r – Barcelona)
Hora: De 18:30h a 20h