En aquesta píndola, David Jou, President de la Fundació Joan Maragall, fa un breu repàs entorn del pensament del teòleg txec Tomáš Halík. Concretament sobre el seu concepte de “camí de la fe” en el qual, a través de la metàfora del Papa Francesc de l’Església com a Hospital de Campanya fa referència a tres idees essencials pel futur de l’Església: el diagnòstic, la prevenció i la convalescència.
En aquesta píndola, Marco Schorlemmer, membre de l’Institut d’investigació en intel·ligència artifical del CSIC, reflexiona sobre la necessitat d’una indagació contemplativa en l’àmbit de la recerca científica i concretament en la recerca en intel·ligència artificial; tema del Quadern 121 de la Fundació Joan Maragall.
Francesc Torralba, filòsof i patró de la Fundació Joan Maragall, comparteix amb nosaltres tres categories que formaran part de l’anomenada “nova normalitat” generada per la crisi del coronavirus: interdependència, vulnerabilitat i complexitat.