David Jou és president de la Fundació, físic i poeta. En aquest Quadern comparteix amb el lector algunes experiències sobre el Pare Nostre i els Salms per invitar a pensar, repensar, sentir, explorar i expressar per si mateix les pròpies experiències de cadascú.
Mar Rosàs, patrona de la Fundació Joan Maragall i doctora en Humanitats, exposa en aquesta breu píndola reflexiva, la diàlectiva entre la lògica de la immunitat i la lògica de la comunitat del pensador italià Roberto Esposito, i ens ajuda a reflexionar-hi en vista a la situació de pandèmia que ens acompanya aquests temps.
Antoni Bosch-Veciana, curador del llibre “Parlar de Déu, parlar de l’home”, de Lluís Duch, comparteix en aquesta píndola les principals idees que es recullen en aquest compendi d’articles de l’antropòleg Lluís Duch a la revista Qüestions de Vida Cristiana entre 1968 i el 2008
La doctora en pedagogia Marta Burguet, membre del Seminari Ciència i Fe de la Fundació, reflexiona en aquesta píndola sobre el pòsit que ens ha deixat l’aturada provocada per la pandèmia del COVID19.
En aquesta píndola, David Jou, President de la Fundació Joan Maragall, fa un breu repàs entorn del pensament del teòleg txec Tomáš Halík. Concretament sobre el seu concepte de “camí de la fe” en el qual, a través de la metàfora del Papa Francesc de l’Església com a Hospital de Campanya fa referència a tres idees essencials pel futur de l’Església: el diagnòstic, la prevenció i la convalescència.
En aquesta píndola, Marco Schorlemmer, membre de l’Institut d’investigació en intel·ligència artifical del CSIC, reflexiona sobre la necessitat d’una indagació contemplativa en l’àmbit de la recerca científica i concretament en la recerca en intel·ligència artificial; tema del Quadern 121 de la Fundació Joan Maragall.
Francesc Torralba, filòsof i patró de la Fundació Joan Maragall, comparteix amb nosaltres tres categories que formaran part de l’anomenada “nova normalitat” generada per la crisi del coronavirus: interdependència, vulnerabilitat i complexitat.