04 d'Abril de 2018

Coordinador: Francesc TORRALBA

Dimecres 14, 21 de març, 4 i 11 d’abril de 2018

Objectius

Al llarg del segle vint, la medicina ha allargat extraordinàriament l’esperança de vida. Les noves possibilitats de la biotecnologia, la biomedicina, la medicina regenerativa i la nanotecnologia obren unes perspectives encara més àmplies, que permeten noves ambicions en l’allargament de la vida saludable i, segons alguns, en l’assoliment d’edats molt llargues. En contrast amb aquestes possibilitats tecnològiques, d’abast encara incert i socialment amb aspectes discutibles, es parla molt menys del tema del sentit de la vida i de la mort. Són aspectes d’una profunda incidència social, ja que influeixen en el model de societat, en les valors, i en les costos econòmics molt considerables que aquestes novetats suposen. Un altre aspecte urgent per a pensar en el sentit de la vida és el de la incidència laboral de la robotització i d’altres tecnologies. Si bona part del treball el fan les màquines i ens queda més temps lliure, com l’ocuparem? Quina incidència tindrà una visió positiva del sentit de la vida en l’estabilitat psicològica de les persones?

Dimecres 4 d’abril de 2018
La construcció del sentit en un context tecnològic
Margarita MAURI i Roger ARMENGOL
Moderadora: Núria ICETA