13 de Maig de 2023

Fundació Joan Maragall i MNAC

Visitem la col·lecció d’art medieval a partir dels símbols que expressa. A través del diàleg entre el pintor Perico PASTOR i la doctora en filosofia i lletres, Anna Maria BLASCO, coneixerem, al llarg de tres visites, l’evolució de l’espai simbòlic, en el seus vessants plàstic i  iconogràfic

La cultura cristiana europea s’expressa d’una manera simbòlica, tant pel què fa a la concepció sagrada de l’espai com a la utilització de símbols.

La Fundació Joan Maragall i el Museu Nacional d’Art de Catalunya col·laboren en l’organització de tres sessions/visites dialogades des del romànic del segles XI i XII (el de les primeres mostres del MNAC) fins al segle XV, quatre segles en què es veu evolucionar l’espai simbòlic, entès alhora com espai plàstic i com a iconografia cristiana.

Les visites se centraran en un diàleg entre els dos ponents davant unes obres concretes de cada etapa que precisaran, indicaran i il·lustraran aquells aspectes que sovint han quedat més amagats i que ajudaran a comprendre l’evolució d’aquest espai simbòlic.

Dissabte 13 de maig de 2023
Un espai ple de símbols

Dissabte 20 de maig de 2023
El lent camí cap al món terrenal

Dissabte 10 de juny de 2023
De l’art sagrat a la iconografia de temàtica religiosa

Informació i reserves:
Aforament limitat a 25 persones. Inscripció obligatòria.
Preu:

Visita inclosa en el preu de l’entrada