20 de Maig de 2023

Fundació Joan Maragall i MNAC

Visitem la col·lecció d’art medieval a partir dels símbols que expressa. A través del diàleg entre el pintor Perico PASTOR i la doctora en filosofia i lletres, Anna Maria BLASCO, coneixerem, al llarg de tres visites, l’evolució de l’espai simbòlic, en el seus vessants plàstic i  iconogràfic

La cultura cristiana europea s’expressa d’una manera simbòlica, tant pel què fa a la concepció sagrada de l’espai com a la utilització de símbols.

La Fundació Joan Maragall i el Museu Nacional d’Art de Catalunya col·laboren en l’organització de tres sessions/visites dialogades des del romànic del segles XI i XII (el de les primeres mostres del MNAC) fins al segle XV, quatre segles en què es veu evolucionar l’espai simbòlic, entès alhora com espai plàstic i com a iconografia cristiana.

Les visites se centraran en un diàleg entre els dos ponents davant unes obres concretes de cada etapa que precisaran, indicaran i il·lustraran aquells aspectes que sovint han quedat més amagats i que ajudaran a comprendre l’evolució d’aquest espai simbòlic.

Dissabte 20 de maig de 2023
El lent camí cap al món terrenal

Dissabte 10 de juny de 2023
De l’art sagrat a la iconografia de temàtica religiosa

Informació i reserves:
Aforament limitat a 25 persones. Inscripció obligatòria.
Preu:

Visita inclosa en el preu de l’entrada