13 de Març de 2007

Lluis Duch

En la societat, dels nostres dies, les transmissions familiars, religioses, polítiques i culturals es troben en una situació d'una gran precarietat. No hauria d'oblidar-se que l'ésser humà es constitueix com a humà o, per contra, se sotmet a processos de deshumnització mitjançant les diverses transmissions que, des del naixement fins a la mort, li ofereixen les "estructures d'acollida" (codencendència o família, coresidència o ciutat i contrascendència o religió). En les sessions d'aquesta Aula s'analitzaran alguns dels factors que incideixen més profundament en l'estat actual de les transmissions que es porten a terme en la nostra societat, tot posant un èmfasi especial en la problemàtica a l'entorn de la transmissió de la fe.

Lluís Duch (1936), natural de Barcelona, monjo de Montserrat, doctor en teologia per la universitat de Tübingen (prof. Max Seckler), cursos d'especialització a Münster/W. (prof. Hans Blumenberg) i Múnic (prof. Eugen Biser). Professor emèrit a la Facultat de Ciències de la Comunicación de la UAB. Professor de Fenomenologia de la Religió de l'Abadia de Montserrat. Col·laborador de l'Intitut d'Antropologia de la Universitat Autònoma de Mèxic (UNAM). Professionalment s'ha dedicat, d'una banda, a l'estudi i la interpretació del símbol i del mite i, de l'altra, en aquests dotze darrers anys, a l'anàlisi de la vida quotidiana del nostres dies.