29 de Març de 2006

Danièle Hervieu-Léger

1. Unes societats sense ritus? Secularització i desritualització de les societats ultramodernes
2. "Uns ritus propis": la metamorfosi dels ritus religiosos en una societat d'individus.
3. Antics i nous ritus de pas: ritus i trnsmissió.
4. Celebracions democràtiques: les paradoxes de la ritualitat política.
5. Es poden inventar els ritus?

Les conferències seran pronunciades en llengua francesa.
Es lliurarà un guió als assisstents.

Danièle Hervieu-Léger (París, 1947). Llicenciada en Dret i en Ciències Polítiques. Doctora en Sociologia i Doctora en Lletres i Ciències Humanes (París Sorbona). Ha estat Directora de Recerca al Centre National de la Recherche Scientifique. Elegida Directora d'Estudis a l'École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS) el 1993, va crear i dirigir fins al 2004 el Centre d'Études Interdisciplinaires des Faits Religieux. Des de 2004 és Presidenta de l'EHESS. Les seves investigacions giren entorn de les diverses formes de religiositat i dels processos de creació i transmissió de les identitats religioses, especialment de les relacions entre la modernitat i la memòria com a referència a la tradició. És autora de 17 llibres i prop de 200 articles.