14 de Març de 2008

Ramon M. Nogués

En les sessions d'aquesta Aula s'aplicarà l'anàlisi evolutiva al fet religiós segons el model darwinià. A partir de l'examen de l'experiència de transcendència considerada com a constituent de la ment humana, s'analitzaran els elements de mutació corresponents a l'experiència religiosa i els avatars que aquesta dimensió manifesta històricament.

Ramon M. Nogués (Barcelona, 1937) ha cursat estudis de Filosofia i de Teologia a Navarra i Salamanca i de Biologia a Barcelona. És professor d'Antropologia Biològica a la UAB i ha treballat en genètica de les poblacions humanes i en neurobiologia evolutiva. Col·labora amb la Fundació Vidal i Barraquer (Neuropsiquiatria) i amb la Fundació Borja (Bioètica). Autor de nombroses publicacions sobre evolució, genètica de poblacions, neurobiologia de la sexualitat i neurorreligió, ha participat en seminaris educatius i d'investigació a diversos països d'Europa, Amèrica i Àfrica.