19 d'Octubre de 2020

Nombre màxim d'assistents: 80

En aquest temps ple d’incerteses, el Patronat de la Fundació Joan Maragall es complau a convidar-vos a la inauguració del curs 2020-2021.

L’acte  serà presidit per Mons. Sergi GORDO, bisbe auxiliar de Barcelona, i el Dr. David JOU, president de la Fundació, introduirà i comentarà la conferència Llegint els signes dels temps, del Dr. Tomáš HALÍK, que serà retransmesa en un vídeo subtitulat en català.

Malauradament la situació sanitària fa que, finalment, el Dr. Halík no es pugui desplaçar a Barcelona.

Al final de l’acte es farà públic el nom del guanyador de l’Ajut a la Formació que atorga la Fundació.

Dia: dilluns 19 d’octubre de 2020
Hora: 19h
Lloc: Sala d’actes del Seminari Conciliar de Barcelona (Diputació, 231 – Barcelona)

Entrada lliure. Imprescindible inscripció

Text de la conferència

Paraules de David Jou, president de la Fundació Joan Maragall

Paraules de Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona

Nota: Fins al moment present, l’activitat de la Fundació se celebrarà presencialment. Tot i això estem atents a les mesures que caldrà adoptar en cada moment. Donades les circumstàncies sanitàries, l’aforament ha quedat reduït i la inscripció per assistir als actes és obligatòria.

Tomáš Halík (Praga, 1948) és un sacerdot catòlic, filòsof i profesor universitari txec. Durant el període comunista a Txecoslovàquia, fou ordenat sacerdot clandestinament i participà de forma activa en els cercles de dissidència religiosa i política. Després de la caiguda del règim, fou nomenat Secretari General de la Conferència Episcopal Txeca i conseller de Václav Havel, escriptor, dramaturg i darrer president de Txecoslovàquia.
Actualment, Halík és professor de la Universitat Carolina de Praga i president de l’Acadèmia Cristiana Txeca, una iniciativa cultural i pastoral, destinada als joves universitaris i al diàleg amb els no-creients. L’any 2014, rebé el prestigiós Premi Templeton, atorgat a personalitats que contribueixen a la investigació i al descobriment de realitat espirituals.