07 de Novembre de 2023

Nombre màxim d'assistents: 200

EL SÍNODE, ELS REPTES DEL NOSTRE TEMPS I EL FUTUR DE L’ESGLÉSIA

Ens plau de convidar-vos a la lliçó inaugural del curs 2023-2024 que anirà a càrrec del Cardenal Jean-Claude HOLLERICH, arquebisbe de Luxemburg.

Des de fa un temps el Patronat de la Fundació segueix amb atenció la línia del seu pensament, molt proper al Papa Francesc, i està molt agraït que hagi acceptat la seva invitació per pronunciar la conferència d’inici de curs.
Considerem que la seva aportació sobre la societat contemporània o el futur de l’Església pot ser molt positiva no només per enriquir la nostra  reflexió sinó per donar-la a conèixer al nostre públic.

Dia: dimarts 7 de novembre de 2023
Hora: 19h
Lloc: Sala d’actes del Seminari Conciliar de Barcelona (Diputació, 231 – Barcelona)

Aforament limitat
Imprescindible inscripció prèvia

Arquebisbe de Luxemburg des del 2011. Ha estat president de la Comissió de les Conferències Episcopals de la Unió Europea (COMECE) des del març del 2018 i és cardenal des del 5 d'octubre de 2019.

El Cardenal Hollerich va estudiar llengua i cultura japonesa i teologia a la Universitat Sophia de Tòquio fins al 1989 i va obtenir una llicenciatura en teologia el 1990 a la Escola Superior de Filosofia i Teologia de Sankt Georgen a Frankfurt am Main. Llicenciat també en llengua i literatura alemanyes a la Universitat Ludwig Maximilian de Múnic, és membre de la província jesuïta japonesa. Va ser professor d'estudis d’alemany i de francès, i vicerector d'afers generals i estudiants de la Universitat Sophia de Tòquio.

Ha ocupat càrrecs de lideratge en diverses associacions europees. Va estar president de la Conferència de les Comissions Europees de Justícia i Pau entre el 2014 i el 2018 i president de la Comissió de la Joventut del Consell de Bisbes de la Comissió Europea per a la joventut. El març del 2018 va ser elegit per un mandat de cinc anys com a president de la Comissió de les Conferències de Bisbes de la Unió Europea (COMECE). El papa Francesc el va designar per participar en el Sínode dels bisbes del 2018 sobre joventut, fe i discerniment vocacional i és el relator del Sínode dels bisbes d’octubre de 2023, Per una Església Sinodal: comunió, participació, missió.