05 de Març de 2024

El proper dimarts 5 de març tindrà lloc la 34a sessió del Seminari Intern de Patrimoni Sacre de la Fundació Joan Maragall, a les 19:00 al Claustre de la Mercè de la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona.

Aquesta sessió és especial en tant que és convocada per la Delegació Diocesana de Pastoral Fe-Cultura i també hi col·laboren la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport de Blanquerna (URL), la Fundació Escola Cristiana de Catalunya i la mateixa Basílica de la Sagrada Família. Aquesta confluència d’entitats s’explica per la temàtica proposada, que és la presentació dels articles “Los espacios de culto como experiència educativa. La Basílica de la Sagrada Família com ejemplo paradigmático” i, posteriorment, la presentació de la “Proposta educativa de la Basílica de la Sagrada Família”. Els autors dels articles citats són un equip d’investigadors de la FPCEE Blanquerna: Anna de Monserrat, Anna Eva Jarabo, Àngel-Jesús Navarro, Francesc Xavier Marín i Eloi Aran; mentre que la presentació de la proposta educativa de la BSF anirà a càrrec de la Sra. Marta Otzet, Directora Cultural i Acció Socio-Educativa de la BSF.

Es poden consultar els articles aquí:

“Los espacios de culto como experiència educativa. La Basílica de la Sagrada Família com ejemplo paradigmático “

Article 1. Fundamentación pedagógica
Article 2. Fundamentación arquitectónica
Article 3. Fundamentación teològica

Es pot consultar la proposta educativa de la BSF aquí.

Preguem confirmació d’assistència enviant un correu a patrimonisacre@fundaciojoanmaragall.org.

Recordem que, tot i tractar-se d’un seminari intern, és una activitat oberta a tots els agents de patrimoni cultural, educadors i persones interessades i es pot adreçar petició argumentada d’assistència.