24 d'Abril de 2018

En col·laboració amb el Centre d'Estudis Cristianisme i Justícia i Justícia i Pau

ÈTICA I PRAXI FINANCERA

En el marc del cicle de debats “Per una economia més humana”, iniciat l’any passat, les entitats convocants volem promoure una reflexió ètica des del pensament social cristià sobre la realitat del sistema financer actual, les seves pràctiques i el seu impacte econòmic i social.

Bancs, institucions i mercats financers ocupen actualment un lloc cada cop més decisiu en el funcionament de l’economia. Faciliten l’intercanvi, la inversió i el desenvolupament econòmic, però també contribueixen sovint a generar crisis globals, bombolles especulatives, desigualtats, corrupció, evasió fiscal, fraus i activitats il·lícites. El nostre objectiu és contrastar la realitat del món financer amb la seva funció social i l‘exigència ètica que les finances serveixin veritablement al bé comú i al desenvolupament humà integral i veure’n les dificultats i desafiaments que això comporta.

Participants:

Carmen ANSOTEGUI, doctora en ciències econòmiques, professora del Departament d’Economia i Finances d’ESADE.

Àngel PES, subdirector general de CaixaBank.

Dolors OLLER, doctora en Dret, professora de Moral Social a l’Institut de Ciències Religioses de Barcelona (ISCREB)

Jordi IBÁÑEZ, director de la Fundació FIARE

Modera: Josep MIRALLES, jesuïta, doctor en Sociologia, professor de Sociologia al Departament de Ciències Socials d’ESADE i membre del Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia

Entrada lliure amb inscripció prèvia: projectes@justiciaipau.org