07 de Juliol de 2022

ELS GERMANS KARAMÀZOV: ENTRE EL REALISME I LA PARÀBOLA

A càrrec de Xènia DYAKONOVA

Els germans Karamàzov
és l’última obra de Dostoievski i una de les novel·les més riques i ambicioses de tots els temps.

Amb l’ajuda d’un argument que sembla de novel·la policíaca, i a través d’uns personatges que oscil·len entre el realisme i la paràbola, aborda les qüestions fonamentals de l’existència humana: el sentit de la vida espiritual i moral de cadascú i el sentit global de la història, la relació de l’home amb Déu i amb els altres, l’equilibri entre la fe i la raó, la lluita eterna entre el sentiment i el deure…

N’analitzarem els aspectes literaris i artístics, i alhora mirarem d’entrar en el pensament religiós que impregna la novel·la.

Dijous 7 de juliol de 2022
Conclusions. Els germans Karamàzov i Incerta glòria

* Es recomana que els assistents hagin començat a llegir el llibre abans de l’inici del Taller.

Aforament limitat
Imprescindible inscripció prèvia

Nota: Fins al moment present, l’activitat de la Fundació se celebrarà presencialment. Tot i això estem atents a les mesures que caldrà adoptar en cada moment. Donades les circumstàncies sanitàries, l’aforament ha quedat reduït i la inscripció per assistir als actes és obligatòria.

Xènia Dyakonova (1985, Leningrad, actual Sant Petersburg) és llicenciada en Teoria de Literatura i Literatura Comparada i autora de tres llibres de poesia en rus. En català ha publicat dos llibres de poemes, Per l’inquilí anterior (Blind Books, 2015, il·lustracions de Miguel Pang Ly) i Dos Viatges (Edicions del Buc, 2020), i un recull d’articles, Apunts de literatura russa i un afegit polonès (Cal·lígraf, 2020). Ha rebut el premi Vidal Alcover de Traducció per Narracions de Nikolai Leskov (Edicions 1984, 2020) i el III Premi PEN de Traducció per A banda i banda del petó de Vera Pàvlova (El Gall, 2018). Col·labora amb l’Ara, La Lectora, L’Avenç i el programa Ciutat Maragda de Catalunya Ràdio i fa classes a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès.