COMUNICAT DAVANT LA SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL SUPREM

La Fundació Joan Maragall, des de la pluralitat dels qui conformen el seu Patronat, expressa el seu desgrat per la condemna i lamenta profundament que la judicialització d’iniciatives purament polítiques i pacífiques hagi desembocat en una situació molt negativa per al nostre país.

La Fundació -l’essència de la qual és la paraula i el diàleg i que al llarg dels anys ha volgut oferir-se a la societat catalana com un espai de trobada i de reflexió, d’acollida i de pensament- subscriu el que van expressar els Bisbes de Catalunya en la seva nota de maig de 2017: “Creiem humilment que convé que siguin escoltades les legítimes aspiracions del poble català, per tal que sigui estimada i valorada la seva singularitat nacional, especialment la seva llengua pròpia i la seva cultura”.

No creiem que criminalitzar i empresonar persones que han defensat sense violència aquestes aspiracions –sense entrar a considerar aquí el grau d’encert o desencert jurídic i pràctic de les seves diverses actuacions– sigui una manera de construir un futur obert a l’enriquidora pluralitat de la nostra societat, ans ben al contrari, és una enorme dificultat afegida a la construcció d’una comunitat oberta, fraternal i lliure.

Barcelona, 14 d’octubre de 2019