Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

ÀNGELS I ROBOTS. LA INTERIORITAT HUMANA EN LA SOCIETAT HIPERTECNOLÒGICA.

XXV Premi Joan Maragall. Epíleg de David JOU

Jordi PIGEM

Viena Edicions i Fundació Joan Maragall
Any de publicació: 2017
ISBN: 978-84-8330-931-5

On ens porta l'embranzida de l'explosió tecnològica dels darrers temps? És la demostració del progrés de la modernitat o el símptoma d'un procés deshumanitzador?
Amb Àngels i robots. La interioritat humana en la societat hipertecnològica, Jordi Pigem ens convida a reflexionar en profunditat sobre la condició humana actual i sobre el paradigma tecnocràtic que avui amenaça tant la interioritat humana com la sostenibilitat. I ho fa centrant-se en les reflexions de l'encíclica Laudato si' i d'un ventall de pensador que han desenvolupat una visió crítica de les tendències deshumanitzadores que creien en el món d'avui, des dels filòsofs i teòlegs Romano Guardini i Raimon Panikkar fins a diverses veus contemporànies. En sorgeix un clam per una transformació completa de la nostra mirada sobre el món  i sobre el nostre lloc en aquest, en una transformació integradora que ens permeti participar més plenament en la realitat sencera: la humanitat, la natura i l'infinit.

Àngels i robots. La interioritat humana en la societat hipertecnològica és un text "lúcid, crític, estructurat i vibrant" (com assenyala David Jou en l'Epíleg), que ha merescut el XXV Premi Joan Maragall.

Jordi PIGEM (Barcelona, 1964) és doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona. Va ser professor del Masters in Holistic Science del Schumacher College (Regne Unit) entre 1998 i 2003. És autor, entre d’altres, de Bona crisi. Cap a un món postmaterialista (2009), Qüestió de valors. Del consumisme a la sostenibilitat (2010), Entendre la natura. Fonaments d’una cultura de la sostenibilitat (2011), La nova realitat. De l’economicisme a la consciència quàntica (2013) i Intel·ligència vital. Una visió postmaterialista de la vida i la consciència (2016). És també editor d’Ivan Illich: textos essencials (2009) i coeditor d’El somriure diví (2008). Va coordinar els tres primers volums de l’edició catalana de l’Opera Omnia Raimon Panikkar. Ha obtingut el Premi de Filosofia de l’Institut d’Estudis Catalans (1999), El Premi d’Assaig de Resurgence i la Scientific and Medical Network (2006) i el Premi Joan Maragall (2016).

Entrevista a l’autor al Diari ARA (27/IV/2017)

Xavier Antich comenta el llibre al programa “El racó de pensar” de Catalunya Ràdio. (17/V/2017)