Fundació Joan Maragall- Claret Editorial
Any de publicació: 2017
ISBN: 978-84-9846-560-0

Des de 2009, la Fundació Joan Maragall organitza cada any el curs "Claus de lectura de la Bíblia", coordinat per Pere Lluís Font i Armand Puig i Tàrrech. Després de set edicions en què s'oferien, doncs, eines i claus per atansar-se i escoltar la Bíblia, l'any 2016 la Fundació Joan Maragall va dedicar el curs a reunir intel·lectuals i homes de cultura la mirada dels quals havia estat marcada de manera decisiva per la lectura del text bíblic. Des d'àmbits diferents, de maneres diferents. Narcís Comadira, Joan Ferrer, David Jou, Pere Lluís Font, Perico Pastor i Armand Puig i Tàrrech van dedicar una sessió cadascú a mostrar com ha influït la Bíblia en la seva mirada del món, en el seu bagatge personal i intel·lectual i en la nostra cultura. Cadascun des d'òptiques distintes, des de camps de treball diferents, ens testimonien la presència de les paraules de la Bíblia arrreu (en l'art, en la filosofia, en la ciència, en les relacions humanes), com traces, com rastres davant dels nostres ulls. Com traces, com rastres, que cal aprendre a mirar.