LES CARTES DE SANT PAU. INTRODUCCIÓ A L’ESPISTOLARI PAULÍ

Fundació Joan Maragall- Claret Editorial
Any de publicació: 2017
ISBN: 978-84-9136-0

En aquest Quadern es vol fer una aproximació a les cartes paulines. Es tracta, sens dubte, de l'epistorali d'un dels membres més importants de les comunitats cristianes primitives i de qui tenim més dades concretes de la seva vida i el seu pensament: Pau de Tars.

La influència de Pau ha estat molt important al llarg de la història de l'Església i de la història d'Occident. És indiscutbile la seva repercussió en el cristianisme del segle I, amb l'expansió de les comunitats per tot el Mediterrani; en els segles IV i V, amb la figura d'Agustí d'Hipona; en el segle XVI, amb la figura de Luter i la Reforma protestant; en el segle XVIII, amb el moviment de John Wesley, a Anglaterra; o a la primera meitat del segle XX, amb la renovació teològica de Karl Barth.

Quines són les fonts de què disposem per conèixer Pau? És el mateix el Pau de les cartes i el Pau del llibre dels Fets dels Apòstols? Quina és la llista de cartes paulines? Són autèntiques totes les cartes que ens han arribat sota el nom de Pau? Com s'han anat formant la col·lecció de cartes paulines? Quina és la cronologia de les cartes autèntiques? Quines són les arrels de l'experiència de Pau? Aquests són alguns dels punt que es desenvolupen en aquest estudi.

Rodolf PUIGDOLLERS i NOBLOM (Barcelona, 1948) és sacerdot escolapi i rector de dues parròquies al Vallès Oriental. És llicenciat en filosofia per l’Institut Catòlic de Tolosa de Llenguadoc, llicenciat en teologia per la Universitat Gregoriana de Roma i doctor en teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya. La seva tesi doctoral va ser sobre “La gràcia i la veritat en el pròleg de sant Joan”, i va ser dirigida pel Dr. Josep M. Rovira Belloso. És autor de la primera Introducció al Nou Testament escrita en català (2013) i de Vida de Pau de Tars, apòstol delMessies Jesús (2010). Ha publicat diversos llibres sobre Bíblia, espiritualitat, catequesi, art i història. Publica articles bíblics a la Revista Catalana de Teologia, a Estudios Bíblicos i al Butlletí de l’Associació Bíblica de Catalunya. És professor d'”Introducció al Nou Testament” i “Cartes apostòliques” a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Vic i d'”Introducció a la crítica textual del Nou Testament” a la Facultat de Teologia de Catalunya.