Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

Prendre's seriosament la filosofia moderna suposa per part dels cristians una fe madura i una bona dosi de coratge intel·lectual. [Pere Lluís Font]

EL COS DE L’ESPERIT. Sobre la culturització de l’herència cristiana

Epíleg d'Ignasi BOADA

Ferran SÁEZ MATEU

Fundació Joan Maragall - Viena Edicions
Any de publicació: 2019
Número de pàgines: 182
ISBN: 978-84-949592-2-6

Què tenen en comú la Passió segons sant Mateu de Bach, les epístoles de Pau de Tars, el Crist de Velàzquez o les Confessions d'Agustí d'Hipona? I un concert amb les Vespro della beata Vergine de Monteverdi i la Crítica de la raó pràctica de Kant? Si bé semblen expressions molt allunyades entre elles, son formes culturals en què el missatge cristià ha pres cos al llarg de la història de la nostra civilització. Són formes de culturització de l'herència cristiana.

En aquest assaig, Ferran Sáez Mateu reflexiona sobre els fruits culturals de prestigi que han nascut de la tradició cristiana i sobre la importància que en proposi de nous, si vol ser una veu rellevant en els temps actuals. El cos de l'esperit és, doncs, un assaig que reivindica la materialitat cultural del cristianisme. Per això cada capítol està encapçalat per un element físic del cos humà (de les dents a l'oïda, de l'alè al cor...) que li permet reflexionar sobre un aspecte de la culturització de l'herència cristiana rebuda. Perquè no hi ha missatge desencarnat, no hi ha veu sense cos.

Ferran SÁEZ MATEU (La Granja d’Escarp, 1964) és doctor en filosofia i exerceix la docència a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. Ha estat director de l’Institut d’Estudis Polítics Blanquerna i del Centre d’Estudis de Temes Contemporanis de la Generalitat de Catalunya, així com coordinador del programa de doctorat “Política, media, societat”. Col·labora regularment amb el diari Ara, l’emissora Catalunya Ràdio i altres mitjans.

Ha publicat una trentena de llibres, com a autor i coautor, alguns dels quals han estat guardonat amb premis tan prestigiosos com el Joan Fuster o el Josep Vallverdú. La seva principal línia d’investigació acadèmica és la que correlaciona democràcia i comunicació.

Fitxer adjunt

Book your tickets