EL PAPER DELS LAICS A LA GUERRA CIVIL: LES TRAJECTÒRIES DE MANUEL DE IRUJO I LLUÍS LUCIA

Hilari RAGUER, Vicent COMES IGLESIA

Claret
Any de publicació: 2010
ISBN: 978-84-9846-413-9

Hilari Raguer i Suñer (Madrid, 1928) és doctor en Dret i llicenciat en Teologia Bíblica. Entre les seves obres destaquen La espada y la cruz (1977) i La Setmana Tràgica. Tres articles de Joan Maragall (2009).

Vicent Comes Iglesia (Aldaia, València, 1950) és doctor en Historia Contemporània. És professor titular de Florida Universitària (Catarroja-València). Ha publicat diversos articles sobre el catolicisme social valencià i la dreta catòlica i el llibre Ciudadanos y consuelos. Cien años de Fontilles (2009).

L’any 2008 la Fundació organitzà el cicle “Guerra civil i Església. Paisatge amb figures”, per fer una aportació des de Catalunya a les relectures que s’estaven realitzant sobre el conflicte fratricida. Un dels factors que van incidir de manera poderosa en el desenvolupament i en les justificacions de la controntació fou el paper de l’Església. Es parlà dels diversos rols que els bisbes, els capellans i els laics hi varen assumir. Aquest Quadern recull el perfil de dos dels laics: Lluís Lúcia i Manuel de Irujo.

Quadern en PDF