ENTORN DE MARAGALL I GAUDÍ

Any de publicació: 2012
ISBN: 978-84-9846-700-0

Lliçó inaugural del curs 2011-2012 de la Fundació Joan Maragall
Fou pronunciada per Ricard Torrents el 10 d'octubre de 2011 amb el títol Art, literatura i pensament  versus contemporaneïtat: Antoni Gaudí, Joan Maragall...

Ricard Torrents Bertrana (Folgueroles,1937)

Professor, assagista i traductor, va estudiar a Vic, Roma i Tübingen. Fou el primer rector de la Universitat de Vic i fundador d’Eumo Editorial. És autor d’una extensa obra sobre Educació Superior i Universitat. autor d’obres de referència sobre Jacint Verdaguer, i sobre altres escriptors contemporanis, com Miquel Martí i Pol.
És Premi Crítica Serra d’Or 1996 i 1997, XXVI Premi Carles Rahola d’assaig 2005, Creu de Sant Jordi 2007, Premi Nacional de Pensament i Cultura Científica 2007, Medalla d’Or de la Ciutat de Vic 2009.