PER UNA ESPIRITUALITAT RECONCILIADA. Un cristianisme en temps de contradiccions

Carmine DI SANTE

Pròleg de Jaume Angelats

Any de publicació: 2019

En la reflexió que ens ofereix, Di Sante aposta per una imperiosa conjugació de cinc binomis, que sovint tendim a dissociar: emoció i experiència religiosa, experiència religiosa i reconciliació del jo, reconciliació del jo i responsabilitat personal, responsabilitat personal i justícia, justícia i fraternitat. Tota la seqüència de consideracions seves resulta suggeridora per entreveure alguns antídots efectius a l'hora d'afrontar la crisi que travessa la nostra societat.
Les consideracions que ens regala Carmine Di Sante també són l'expressió de la seva mirada conspícua a l'hora de discernir, en temps de contradiccions trasbalsadores, alguns indicadors lluminosos per configurar una espiritualitat reconciliada, que conjugui adequadament dues capacitats ben nostres, potencialment humanitzadores: la irrenunciable i rigorosa racionalitat i l'obertura suscitada per les emocions con-movedores.

Del pròleg de Jaume Angelats

Carmine Di Sante és un teòleg i assagista italià. Ha estudiat teologia a l’Institut Teològic d’Assís (especialitat en Ciències Litúrgiques) a l’Església Pontifícia de Sant Anselm a Roma i s’ha graduat en psicologia a la Universitat La Sapienza de Roma. Ha exercit la docència a l’Institut Teològic d’Assís i ha treballat com a teòleg al SIDIC (Service International de Documentation Judéo-Chrétienne) a Roma, centre fundat després del Concili Vaticà II per fomentar el diàleg entre jueus i cristians.

Entre els seus nombrosos assaigs, destaguem Il Padre nostro (1995), L’umanesimo biblico (2010), Lo straniero e la Bibbia. Verso una fraternità universale (2011), escrit amb Federico Giuntoli, Lo straniero nella Bibbia, Ospitalià e dono (2012), Dio e i suoi volti (2014) i Il perdono (2016).

Enllaç digitalitzat