Revista "Qüestions de Vida Cristiana"

Any de publicació: 2017
ISSN: 0214-7769 // PVP 12€
Dipòsit legal: B. 1.143-1959

L'acollida dels refugiats és un imperatiu ètic que posa de manifest la decència moral d'una societat, la seva sensibilitat envers els més vulnerables, en definitiva, la qualitat ètica de la seva ciutadania i de les seves institucions.

Acollir l'altre és una tasca difícil. Obrir la porta, cedir el propi espai, perquè el desconegut entri en el santuari de la privadesa és el ritual de l'hospitalitat. Cal superar tota una muntanya de prejudicis i de tòpics per fer-li un lloc i deixar-lo hostatjar a la pròpia llar, en el sagrat recinte de la privacitat, un àmbit tan vulnerable com necessari en la vida de tot èsser humà.

Tenir el valor d'acollir el foraster, de fer-li un lloc, d'aprendre de la seva saviesa i del seu viatge és una exigència ètica, un gest que dóna qualitat humana a una societat.

Aquest deure i aquesta actitud espiritual es tradueix en pràctiques d'atenció i de sol·licitud envers els refugiats que arriben a casa nostra, molts amb tota mena de necessitats. Reconèixer aquesta aportació de les tradicions religioses i de tantes persones i associacions laiques de la societat civil que vetllen per oferir una acollida càlida i digna als nouvinguts és un deure i un signe de gratitud que volem fer a través d'aquest número de Qüestions de Vida Cristiana.

Sumari

Cercador

Difusió activitats

Compta amb un ajut de:

Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona: