Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

G.K. CHESTERTON. CRISTIANISME, PENSAMENT SOCIAL I LITERATURA.

Tria de textos

Sílvia COLL-VINENT

Fundació Joan Maragall - Viena Edicions
Any de publicació: 2017
ISBN: 978-84-8330-953-7

Periodista, filòsof, cronista, escriptor, crític literari, orador...G.K. Chesterton és una figura polifacètica, complexa, interessant. Se l'ha definit com un thinking man, com un home que reflexionava constantment i sobre tota mena de coses, des de la més transcendent a la que en aparença és més insignificant. Per aquesta inquietud insalvable va esdevenir un polígraf, i aquesta obra immensa l'ha convertit en un pensador compromès, central per comprendre la cultura europea al segle XX fins als nostres dies.

Sílvia COLL-VINENT ens acosta aquí la figura de Chesterton amb una tria de textos articulats entorn dels tres grans àmbits sobre els quals va pensar, escriure i discutir: el cristianisme i la religió en general, el pensament social i polític, i la literatura i la crítica literària. Algunes de les traduccions d'aquest volum són les que als anys vint del segle passat van fer Pau Romeva, C.A. Jordana o Marià Manent; altres són inèdites. Un tast de la brillantor d'aquest escriptor prolífic.

Sílvia COLL-VINENT PUIG (Barcelona, 1963) és llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona (1985) i doctora per la Universitat d’Oxford (1996). És professora de literatura catalana i europea contemporànies a la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull. Ha publicat G.K. Chesterton a Catalunya i altres estudis sobre una certa anglofília (2010) i altres volums i articles sobre el món intel·lectual d’entreguerres, amb especial atenció a l’humanisme de base catòlica. Forma part dels grups de recerca sobre traducció i recepció de literatures estrangeres a Catalunya (TRILCAT-Universitat Pompeu Fabra) i sobre simobologia en l’art occidental i filosofia i cultura (Facultat de Filosofia de Catalunya- URL). Ha col·laborat en la fundació del Centre d’Estudis i Documentació G.K. Chesterton.