Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

IDEA DE L’HOME, IDEA DE DÉU. FILOSOFIA I RELIGIÓ EN EL PENSAMENT DE GERHARD KRÜGER

Fundació Joan Maragall. XIX Premi Joan Maragall

Joan ORDI

Cruïlla
Any de publicació: 2009

Joan Ordi Fernández és doctor en filosofia per la URL. Actualment és professor titular de filosofia i història de la filosofia a l'IES Montbui, professor d'història de la filosofia moderna i contemporània i d'antropologia filosòfica a l'ISCRV i professor de filosofia del llenguatge a la Facultat de Filosofia de la URL.

A l’època actual, caracteritzada, entre altres coses, pel desconcert i la perplexitat davant una modernitat posada en crisi, per la decepció davant les promeses d’un alliberament fonamentat en el subjecte, la mirada de Gerhard Krüger és especialment lúcida. Krüger presenta una perspectiva crítica enfront d’una modernitat descarnada, tan egocentrada que oblida l’altre, oblida la natura, oblida Déu mateix. Vol recuperar un humanisme tan modern com arrelat en l’herència de l’antiguitat.
Aquest assaig de Joan Ordi, que va merèixer el XIX Premi Joan Maragall, en l’edició del 2008, ens acosta la figura i el pensament de Gerhard Krüger, un dels filòsofs més originals del segle XX, a partir dels seus textos.