JOAN MARAGALL O LA CONSCIÈNCIA CIVIL, EN EL SEU TEMPS I EN EL NOSTRE

Pere LLUÍS FONT

Any de publicació: 2008
ISBN: 978-84-9846-178-7

Pere Lluís Font (Pujalt, Pallars Sobirà, 1934) de formació universitària francesa en Filosofia i teologia, ha estat professor de filosofìa a la UAB desde la seva fundació el 1968. És membre de l´Institut d´Estudis Catalans, vicepresident de la Fundació Joan Maragall i membre del Consell de la Fundació Bernat Metge i del Consell Supervisor del TERMCAT.Ha rebut la Creu de Sant Jordi (2003) i és doctor honoris causa per la Universitat de Lleida (2005)

Aquest quadern reprodueix una conferència projunciada a l’Institut d´Estudis Catalans el 2 de maig del 2007 en el marc d’un Curs d’Alts Estudis sobre cultura, política i societat als Països Catalans (1907-2007), titulat “Deu testimonis del segle XX / Deu lliçons per al segle XXI”.
Cada conferència se centrava en una obra representativa de l’autor respectiu. En el cas de Joan Maragall, l'”obra” escollida va ser en realitat un aplec de textos, “La ciutat del perdó i altres escrits”, i el lema, “La consciència civil”.