Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

LA CRISI DE LA TRANSMISSIÓ DE LA FE

Fundació Joan Maragall. Aula Joan Maragall 10

Lluís DUCH

Cruïlla
Any de publicació: 2007
ISBN: 978-84-661-2028-9

Lluís Duch (Barcelona, 1936), monjo de Montserrat, és doctor en teologia per la Universitat de Tubinga. És professor de fenomenologia de la religió a l'Abadia de Montserrat i professor emèrit de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, a més de col·laborador de l´Institut d'Antropologia de la Universitat Autònoma de Mèxic (UNAM). S'ha dedicat a l'estudi i la interpretació del símbol i del mite i, en els darrers anys, a l'anàlisi de la vida quotidiana en la societat actual.

A partir de les estructures d’acollida fonamentals (la codescendència o família, la coresidència o ciutat i la cotranscendència o religió) i de la descripció dels factors que incideixen en les transmissions culturals, Lluís Duch aprofundeix en l’estat de les transmissions de la fe i de la imatge de Déu en un temps de crisi com l’actual i entreveu quin pot ser-ne el futur.