Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

L’EVOLUCIÓ DARWINIANA DE LES RELIGIONS “VERTADERES”

Fundació Joan Maragall. Aula Joan Maragall 11

Ramon M. NOGUÉS

Cruïlla
Any de publicació: 2008
ISBN: 978-84-661-2182-8

Ramon M. Nogués (Barcelona, 1937) ha cursat estudis de filosofía i de teología a Navarra i a Salamanca i de biologia a Barcelona. És professor d´antropologia biològica a la UAB i ha treballat en genètica de les poblacions humanes i en neurobiologia evolutiva. Col·labora amb la Fundació Vidal i Barraquer i amb la Fundació Borja. És autor de nombroses publicacions sobre evolució, genètica de poblacions, neurobiologia de la sexualitat i neuroreligió, i ha participat en seminaris educatius i d'investigació.

Avui vivim un temps de transformació de la manera de viure i pensar la religiositat, d´una metamorfosi del fet religiós. Ramon M. Nogués proposa pensar els camins i els canvis que han seguit les religions en el passat i la seva situació avui dia seguint el model darwinià d’evolució biològica, i planteja si precisament el nostre temps no viu una mutació profunda i irreversible de la manera de ser de les religions.