Fundació Joan Maragall
Any de publicació: 2025
Número de pàgines: 37
ISBN: 978-84-09-76603-1
Dipòsit legal: B 17.198-2025
amic, col·laborador i autor de la identitat gràfica de la Fundació.
Amb la publicació del Quadern 133 volem recollir les reflexions sorgides de l’acte commemoratiu del 35è aniversari de la FJM.L’acte —celebrat a l’Ateneu Barcelonès el 13 de gener— va comptar amb la participació d’Ignasi Boada, Joan Burdeus, Mar Griera i Anna Punsoda, en una taula rodona moderada per Antoni Bassas.
La idea de partida del diàleg va ser preguntar-se —i intentar respondre— si té sentit el diàleg fe-cultura avui i, si és així, en quines condicions es dona i quines són els bases perquè sigui fructífer socialment i cultural.
Ignasi BOADA aporta algunes consideracions sobre cristianisme i modernitat;
Anna PUNSODA compateix instruccions (informals) per al diàleg entre cristianisme i cultura a Catalunya
Mar GRIERA parla sobre habitar la fissura: el diàleg possible (i incòmode) entre cristianisme i societat.
Ignasi BOADA i SANMARTÍN és doctor en Filosofia i llicenciat en Ciències Polítiques (UAB). Actualment és director del Departament d’Humanitats de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna. Ha treballat com a profes sor a l’ISCREB, d’on va ser vicedirector, i és membre de la Fundació Joan Maragall. Treballa especialment els àmbits del pensament modern i contemporani.
Mar GRIERA LLONCH és catedràtica de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat investigadora convidada a diverses universitats, entre les quals les de Boston i Lausana. Actualment és directora del grup d’investigació ISOR. La seva recerca se centra a analitzar la intersecció entre la religió, l’espiritualitat, la identitat i la política a l’Europa contemporània.
Anna PUNSODA RICART és llicenciada en Periodisme (URL) i en Filosofia (UB). Du rant vint anys s’ha dedicat al periodisme cultural, a la docència i a la traducció de l’alemany. Amb la seva primera novel·la, Els llits dels altres (2018), va guanyar el premi Roc Boronat; ha escrit també l’assaig La luxúria (2020) i la crònica periodística La terra dura (2024). Actualment és editora a Fragmenta Editorial i di rectora de la revista Dialogal.
______________________________________________________________
Quaderns és una col·lecció que vol estar oberta als problemes de fons que travessen la nostra societat, tot posant atenció a la interacció constant entre el cristianisme i la cultura. Amb aquesta col·lecció volem compartir amb la societat catalana els fruits de la reflexió i el pensament de la Fundació entorn els grans temes culturals. La Fundació ha emprès la tasca de difondre aquesta col·lecció sense cap cost a aquelles persones que hi puguin estar interessades. Aquest esforç es fa amb una clara voluntat divulgadora per incentivar la reflexió del major nombre de lectors que s’enfronten als temes culturals i religiosos amb esperit crític i voluntat d’obertura.
Vull rebre els Quaderns de la Fundació Joan Maragall
Tornar



