Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

RETORN DEL SAGRAT I CRISTIANISME

Fundació Joan Maragall. Aula Joan Maragall 7

José M. MARDONES

Cruïlla
Any de publicació: 2006
ISBN: 84-661-1161-1

José María Mardones, doctor en sociologia i teologia. Va ser professor de les universitats de Deusto i del País Basc, investigador en filosofia política i de la religió a l'Institut de Filosofia del CSIC i director del seminari de filosofia de la religió de l'esmentat institut. És autor, entre altres obres El retorno del mito (2001) i La vida del símbolo. La dimensión simbólica de la religión (2003).

José María Mardones reflexiona sobre la metamorfosi que avui està vivint la religiositat: sota noves formes de viure i expresar la fe, i en oposició a un ateisme i una indiferència creixents, s’observa un retorn (inesperat per a la modernitat) de la religió.