Revista "Qüestions de Vida Cristiana"

Any de publicació: 2023
ISSN: 0214-7769 // PVP 12€
Dipòsit legal: B. 1.413-1959

En els darrers temps es percep un cert increment de l’interès pel medi rural. Si les tendències en el cinema són un reflex d’allò que preocupa la societat, el que en podríem dir efecte Alcarràs seria ben bé una metàfora d’aquest fenomen, que va més enllà de les circumstàncies concretes que el pu­guin haver accelerat als darrers tres anys.

Però també ens hauríem de plantejar fins a quin punt no estem davant d’un simple redescobriment epidèrmic de la ru­ralitat, d’un esguard més aviat superficial del paisatge rural o d’una visió estereotipada de la «vida de pagès», que desconeix encara el mosaic de realitats, desafiaments i problemàtiques que presenten actualment les múltiples cares del món rural. I d’això tracta aquest monogràfic, amb un ventall de col·la­boracions i perspectives molt divers. Sense deixar tampoc de banda, com escau a aquesta publicació, la mirada pròpiament cristiana.

Consulteu-ne un extracte amb el Sumari i l’Editorial