Revista "Qüestions de Vida Cristiana"

SANT BENET

Qüestions de Vida Cristiana

Publicacions de l'Abadia de Montserrat
Any de publicació: 2013
ISSN: 0214-7769 // PVP 12€
Dipòsit legal: B. 1.413-1959

El sant patró d’Europa és una font d’inspiració per refundar les societats europees, donar-los teixit comunitari, obrir-les a l’hospitalitat, vincular-hi el do de la pregària i l’alegria del treball, tot interpel·lant l’organització social per posar-hi al centre la persona humana. I alliberant –com ho diu en unes belles pàgines Paul Ricœur — el fons de bondat de les comunitats i les persones.

Sumari
[Sumari]

[Editorial]

Pensament
[Esperant de bell nou a Sant Benet. McIntyre planteja la necessitat d’una nova forma de vida- Gabriel Amengual i Coll]

Església
[La vida de Sant Benet- Fra Lluís Solà i Segura]
[L’espiritualitat de la Regla de Sant Benet- Josep M. Soler]
[La litúrgia en St. Benet com a camí per viure l’Evangeli- Montserrat Viñas i Santos]

Diàleg
[Sant Benet a Lampedusa. Primer viatge del Papa Francesc- Carles Torner]
[Entrevista a Enzo Bianchi- Neus Forcano i Aparicio]
[Taizé i els joves- Un germà de Taizé]
[Alliberar el fons de bondat- Paul Ricoeur]

Política
[La influència de Sant Benet i la seva Regla a Catalunya- Antoni Pladevall i Font]

Societat
[El monestir. Un oasi enmig de la ciutat- Conxa Adell i Cardellach]

Publicacions
[Publicacions]
Francesc Torralba: La religión en el siglo XXI, de Lluís Duch
David Jou: Teilhard de Chardin. L’apassionat combat d’un evolucionista total, de Josep Maria Puigjaner.

Mirador
[Mirador]

Cercador

Difusió activitats