Col·lecció "Cristianisme i Cultura"

SER DONA I MUSULMANA

Dolors BRAMON

Cruïlla
Any de publicació: 2007
ISBN: 978-84-661-1795-1

Dolors Bramon és doctora en filologia semítica i en història medieval per la Universitat de Barcelona i professora d'estudis àrabs i islàmics en aquesta universitat. Entre les seves publicacions destaquen Contra moros i jueus. La formació i l'estratègia d'unes discriminacions al País Valencià (1981), El mundo en el siglo XII. El tratado de al-Zuhri (1991), De quan érem o no musulmans. Textos del 713 al 1010 (continuació de l'obra de J.M. Millàs i Vallicrosa) (2000) i Obertura a l'Islam (2001). Ha impartit nombrosos cursos sobre l'Islam i sobre el món semític en diverses fundacions d'estudi i universitats.

La condició de les dones en les societats islàmiques és una de les qüestions que més ha interessat i escandalitzat els homes i les dones de les societats occidentals. Hi ha molts tòpics, prejudicis i buits en la percepció que tenim d’aquesta qüestió, i sovint ens n’arriben només els aspectes més polèmics