SOBRE EL “CANT ESPIRITUAL” D’AUSIÀS MARCH

Claret
Any de publicació: 1998
ISBN: 84-8297-283-9

Modest Prats (Castelló d'Empúries, 1936), llicenciat en filologia romànica i en teologia, és professor de filologia catalana a la Universitat de Girona. Té publicats diversos estudis sobre la història i la situació actual de la llengüa catalana.

L’autor exposa alguns dels problemes teològics latents o explícits en el poema, destaca el caràcter personalíssim amb què aquests problemes són viscuts pel poeta, i fa alguns nous suggeriments extremament seductors, com és ara la influència dels salms penitencials en el “Cant”, influència que, convindria explorar amb més detall i profunditat.

Quadern en PDF