SOBRE EL DANT

Claret
Any de publicació: 2001
ISBN: 84-8297-465-3

Rossend Arqués (Olost de Lluçanes, 1953), professor titular de filologia italiana de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat professor a diverses universitats italianes.
Alfons Garrigós (Alacant, 1959), llicenciat en filosofia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha publicat articles i ressenyes en diverses revistes.

Aquest volum aplega els textos de dues conferències d’un cicle entorn de l’autor de la Divina Comèdia. A. Garrigós s’aproxima a l’obra cabdal del Dant a través del que C.S. Lewis entén com a “lectura cordial” i de la seva pròpia experiència com a professor. R. Arqués fonamentalment estudia el dantisme català en 3 punts: 1) els estudis erudits, 2) les traduccions de la Divina Comèdia, 3) i Dante en les poètiques modernes catalanes: Sagarra, Dante en el modernisme i en el noucentisme Dante i Espriu.

Quadern en PDF