TRENTA POEMES SOBRE EL PARE NOSTRE I ELS SALMS

Any de publicació: 2020
ISBN: 978-84-09-21194-4
Dipòsit legal: B 11.796-2020

Meditar no té un sol camí, no és tan sols deixar la ment en blanc i descarregar-se de tensions; també pot ser mirar-se en un mirall amb sorpresa i preguntar-nos qui hi estem veient. I la pregària pot fer de mirall que ens fa preguntar-nos qui som, què volem, d'on venim, on anem i qui hauríem volgut ser però no podrem ser mai.

Quadern editat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona

David JOU (Sitges, 1953), físic i poeta, ha estat catedràtic de Física de la Matèria Condensada a la Universitat Autònoma de Barcelona fins al 2018, i investigador en termodinàmica de processos irreversibles, camp en el què ha publicat sis llibres i diversos articles de recerca. pel què fa a les relacions entre ciència i fe ha publicat els assaigs Déu, cosmos, caos. Horitzons del diàleg entre ciència i religió i Poesia de l’infinit. Ciència i mística. Entre els seus llibres de poesia destaquen pel què fa al vessant de poesia religiosa, Transfiguracions, Poemes sobre ciència i fe, Poemes de Nadal i de Setmana Santa, La mística dels dies, Cartografies sobre Déu i Cant Espiritual. ens les Quaderns de la Fundació Joan Maragall, del patronat de la qual forma part des del 1993, ha publicat Algunes qüestions sobre ciència i fe (núm. 10), Ciència, fe, poesia (núm. 60), Trenta poemes sobre ciència i fe (núm. 96) i Esperances davant d’incerteses: tecnologia, humanitats i cristiansime en les crisis d’avui (núm. 105). La seva poesia sobre temes científics es troba, sobretot, a Les escriptures de l’univers. Poemes sobre ciència, El color de la ciència i Bestiari. Entre els seus assais sobre ciència i humanitats destaquen: El laberint del temps, La simfonia de la matèria, Introducción al mundo cuántico, Reescribiendo el Génesis i Cerebro i universo. Dos cosmologías.

Quadern en PDF