INDAGACIÓ CONTEMPLATIVA PER A L’ERA DE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

Any de publicació: 2019
ISBN: 978-84-09-15978-9

Marco Schorlemmer (Koblenz, 1970) és doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. Actualment és científic titular de l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC, on és també el cap del departament de Sistemes Multiagent. Amb anterioritat havia estat investigador a la Universitat d'Edimburg.
Recentment ha dirigit el project europeu COINVENT sobre la invenció de conceptes i la creativitat computacional, i ha coordinat la publicació dels llibres Concept Invention: Foundations, Implementation, Social Aspects and Applications (Springer,2018) i Computational Creativity Research: Towards Creative Machines (Atlantis,2015). A més, és coautor de més de 100 articles publicats en revistes científiques i actes de cogressos especialitzats. A banda de la seva activitat professional, Marco Schorlemmer col·labora voluntàriament amb el Meditatio Centre de Londres de la Comunitat Mundial per la Meditació Cristiana, i també en el grup coordinador de la plataforma País Conscient, amb la voluntad de contribuir al conreu de la dimensió contemplativa de la pràctica tecnocientífica.