“LA LLUM QUE VE DEL NORD”. JOAN MARAGALL I LA CULTURA ALEMANYA

Enric BOU

Any de publicació: 1997
ISBN: 84-8297-205-7

Enric Bou (Barcelona, 1954) és doctor en Filosofia i Lletres per la UAB. Ha ensenyat Literatura a la Université de Poitiers, l´Estudi General de Lleida, la Universitat de Barcelona i al Wellesley College (EUA).

Per un català del tombant de segle el “Nord” era una entelèquia que es debatia entre el somni i la realitat.
Més concretament, Maragall dirigeix l’atenció vers la literatura germànica, una atenció que professà al llarg de la seva vida.