L’EXPERIÈNCIA MUSICAL: ORIGEN, RITUALITAT I TRANSCENDÈNCIA

EL CAS DE LUDWIG VAN BEETHOVEN

Any de publicació: 2020
ISBN: 978-84-09-22428-9

¿Quina actitud hem d’adoptar com a oients davant de l’experiència musical? El primer que ens cal és retrobar l’essencialitat de la música. I més enllà de la multiplicitat de lectures i d’enfocaments possibles, en aquest quadern volem mirar de comprendre aquesta essencialitat sota l’arquetip del «gran viatge» de la vida. En aquesta direcció, i com a petita contribució a la celebració del 250è aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven (1770-1827), també intentarem fer una lectura sui generis de la vida i l’obra beethovenianes, compreses a la llum d’un veritable procés de transformació interior.

Oriol Pérez i Treviño (Manresa, 1972) és musicòleg i assagista, i dedica la seva activitat a la docència i l’escriptura. Al llarg de la seva trajectòria ha combinat la recerca amb la direcció d’importants projectes del país, com la Xarxa de Músiques a Catalunya, el Festival de Torroella de Montgrí, el Centre Robert Gerhard, l’Acadèmia 1750, l’Orquestra del Montsalvat o L’Auditori, i ha col·laborat en diferents institucions acadèmiques i culturals del país. En els darrers anys, ha estat immers en recerques sobre misticisme, espiritualitat i música. Actualment, junt amb l’escriptor Miquel de Palol, treballa en un assaig sobre la recepció de Johann Sebastian Bach. Escriu diàriament la secció «Entre Clàssics» al portal Nosolocine.